Monday, February 27, 2012



أعوذ بالله من الشيطان الرجيم

بسم الله الرحمن الرحيم







Dan demikianlah Kami adakan dalam tiap-tiap negeri orang-orang
besar yang jahat supaya mereka melakukan tipu daya di negeri itu,
padahal tiadalah mereka memperdayakan selain dari dirinya sendiri
(kerana merekalah yang akan menerima akibatnya yang buruk), sedang
mereka tidak menyedarinya.
[Surah Al An'am 6:123]



Daku Sampaikan Kepadamu Nubuat(The Prophecy):
Lahirnya Para Pemimpin Yang Fasik




oleh







Diriwayatkan oleh Imam At Tabrani di dalam kitab Mu'jam Al Kabir, yang bersumber dari Abu Hurairah Radhiallahu 'Anhu, dimana dia berkata; Rasulullah SAW bersabda:

"Kelak pada akhir zaman akan ada pemimpin-pemimpin yang aniaya, menteri-menteri yang fasik, hakim-hakim yang curang dan ulama'-ulama' pendusta. Barangsiapa diantara kamu nanti menemui zaman ini, maka hendaklah dia tidak menjadi pegawai pajak, kakitangan kerajaan dan anggota polis untuk membantu keburukan yang telah mereka lakukan."

[Hadis Riwayat Tabrani]


Telah terbukti apa yang disebutkan oleh Rasulullah SAW. Dimana sungguh telah nampak jenis-jenis pemimpin dan pemuka masyarakat seperti itu pada masa kita sekarang.


Dan jauhkanlah diri dari orang-orang yang menjadikan agama mereka sebagai permainan dan hiburan dan mereka pula telah diperdayakan oleh kehidupan dunia dan peringatkanlah (mereka) dengan Al-Quran itu supaya tiap-tiap diri (di akhirat kelak) tidak terjerumus (ke dalam azab Neraka) dengan sebab apa yang dia telah usahakan (dari perbuatan yang buruk dan keji). Tidak ada baginya pelindung dan tidak juga pemberi syafaat yang lain dari Allah dan jika dia hendak menebus (dirinya) dengan segala jenis tebusan, (nescaya tebusan itu) tidak akan diterima daripadanya. Mereka itulah orang-orang yang dijerumuskan (ke dalam azab Neraka) dengan sebab apa yang telah mereka usahakan. Bagi mereka disediakan minuman dari air panas yang menggelegak dan azab seksa yang tidak terperi sakitnya, disebabkan mereka kufur ingkar (semasa hidupnya). 
[Surah Al-An'am 6:70]









No comments:

Post a Comment